REKLAMA
REKLAMA

Euro 2024 odbędzie się w Niemczech?

dodał: Michał Wachowski  |  źródło: Twitter  |  22.03.2018 10:51
Euro 2024 odbędzie się w Niemczech?

Niemcy - Polska  |  fot. ASInfo

Oceń bukmachera i wygraj nagrody!
Marek Szkolnikowski, dyrektor TVP Sport, poinformował na Twitterze, że z jego informacji wynika, iż Euro 2024 odbędzie się w Niemczech.

Nie jest to jeszcze oficjalna decyzja. Ta zapadnie w sierpniu tego roku. Faktem jest jednak, że w grze o organizację mistrzostw Europy pozostają dwie kandydatury - niemiecka i turecka.

Zdaniem Szkolnikowskiego, przesądzone jest już to, że turniej w 2024 roku zorganizują Niemcy.

Najbliższe mistrzostwa Starego Kondyntenu, które będą miały miejsce w 2020 roku, zorganizuje trzynaście miast-gospodarzy z różnych państw. Będzie to pierwsza taka impreza w historii.
OTRZYMUJ NAJNOWSZE LIGOWE AKTUALNOŚCI


REKLAMA

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby dodać komentarz:

Komentarze | 39 komentarzy

sortowanie: rosnąco | malejąco

przemyslaw1878 | 22.03.2018 11:04

Czemu Niemcy 2024?
Bo POLSKA po 12 latach nie mogla sie tak szybko ubiegac o EURO ;)

Ragnarock20 | 22.03.2018 11:25

Bez sensu. A Hiszpania, Włochy, Wielka Brytania, Skandynawia?

bundes | 22.03.2018 11:50

Ładne stadiony ładna baza i blisko dla nas wiec idealnie ;-)

marian0 | 22.03.2018 12:50

@przemyslaw1878
W Polsce nie, bo nie wyrobiliby się w tak krótkim terminie z budową dróg na Euro... 2012 ;)

@Ragnarock20
Dlaczego nie Hiszpania, Włochy, UK, czy Skandynawia? Te kraje nie złożyły kandydatury. Spowodowane jest to tym, jak FIFA/UEFA traktuje organizatorów. Czytałem artykuł, że kilka miast z Ameryki Płn. wycofało swoje oferty organizacji MŚ 2026 właśnie ze względu chciwość FIFY, która do dokładania do imprezy jest ostatnia, ale gdy przychodzi do zbierania zysków, to nie ma sobie równych.

Niemcy są chyba (póki co) najlepszym kandydatem. Mają stadiony, mają drogi, mają lotniska/porty, mają hotele, a do tego stabilny budżet. Wydatki będą się głównie tyczyć lekkiej renowacji, a nie budowy od nowa, więc te koszty stosunkowo wielkie nie będą. Kandydatura Turcji? Nie wiadomo, czy ten kraj będzie istniał do tego czasu, czy się sami ze sobą nie wystrzelają, a oni chcą organizować taką imprezę. Może warto rozważyć rozegranie mundialu w Syrii, czy Sierra Leone?

Joker | 22.03.2018 13:55

marian0
Dlaczego Turcja ma nie istnieć ? Nie żartujmy :)  Póki co Erdogan trzyma cały naród za mordę, a narodowi przynjmniej większości się to podoba :)

To tak jakby się martwić o to czy Polska będzie istnieć po tym jak PiSowcy ją zaorają i rozkradną w majestacie prawa (które sobie stworzyli), ale ona będzie istnieć jeszcze długo po tej władzy, bo już nie takich satrapów czy innych kmiotów u władzy przetrwaliśmy :)

DFBart | 22.03.2018 13:55

@ragrnarock 20 ale ty jestes zakomleksiony jak nie wiem co az zenujace to sie staje? Bo Niemcy lecz sie czlowieku? a niby co makaroniarze moga zaoferowac lepszego? bo napewno nie stadiony a bez sensu to sa twoje komentarze z reszta juz kotrys nasty z kolei

Krax | 22.03.2018 14:23

Joker

Turniej w Turcji mógłby być czymś nowym, a nawet można powiedzieć, że egzotycznym. Erdogan już by się postarał żeby pokazać całemu światu jakim cudownym, bogatym i demokratycznym krajem jest Turcja :) Bo, że jest piękna i stać ich na taką imprezę, to wiadomo. Z drugiej strony, z punktu widzenia polskich kibiców, turniej w Niemczech dużo ułatwia.

A co do PISowców i rozkradnia Polski, to nie musisz się martwić, POprzednia władza już się dobrze postarała o to żeby PIS nie miał co kraść i z czego hehe :)

elmadrigal | 22.03.2018 15:52

Krax

Zawsze jest co rozkradać, zwłaszcza w dużym państwie, zwłaszcza przy tylu "przetargach", podatkach, spółkach skarbowych.
Niemcy dla Polaka obecnie nie są niczym atrakcyjnym.
Dla mnie aż się prosi by zrobić Euro we Włoszech. Jeśli nie tam to w Hiszpanii, ale kandydatury typu Turcja też są atrakcyjne, mimo pewnych wad.
Dopiero był mundial w Niemczech, dajmy sobie z nimi spokój. I to jeszcze tyle meczów w Zagłębiu Ruhry... Połączona kandydatura Danii, Szwecji i Norwegii też jest super.

DFBart

No właśnie po to Euro żeby Włosi w końcu zbudowali stadiony. Ostatnio budowali je na mundial 90.

Joker | 22.03.2018 16:07

Krax
Spółki skarbu państwa są b.bogate, więc jest jak najbardziej z czego... Jest tyle pięknych stanowisk do rozdania w ramach wstawania z kolan dla swoich miernych, biernych, ale wiernych, że naprawdę nie trzeba się martwić o to że im czegoś zabraknie, a już belzebub z Torunia na pewno o nic nie musi się martwić, wystarczy że tupnie nóżką i już mu w ząbkach niosą kolejne miliony, to samo czarna mafia z Watykanu, która nam właśnie próbuje z kobiet zrobić bezmyślne inkubatory i niewolnice :)

Co do platwusów to oni też mają wiele za uszami, m.in przyprowadzili PiS za rękę do władzy, poprzez lekceważenie ludzi przez 8 lat, ale przynajmniej nas nie skłócili z całym światem i jako tako skorzystali z Unijnej kasy, coś tam zrobili, coś tam wybudowali, więc coś po nich pozytywnego i trwałego zostało, a ta ekipa nadaje się głównie do zmian nazw ulic i stawiania pomników (bo przecież to są kluczowe sprawy dla państwa)... Już nie wspomnę o tym co zrobili z TVP, która zawsze była beznadziejna, ale teraz co tam się dzieje to już przekracza wszelkie granice rozsądku i propagandy, która zwyczajnie obraża inteligencję każdego kto się legitymuje IQ powyżej 90...

Najgorsze jednak jest to, że póki co nie ma dla nich żadnej altenatywy dopóki nie powstanie jakiś poważny ruch obywatelski, bo to co jest w sejmie to... szkoda gadać, to nie jest żadna opozycja tylko cisi koalicjanci PiSu... także nie ma na razie na kogo głosować i to jest dramat państwa polskiego!

PS. Zakładam oczywiście, może naiwnie że te zmiany w ordynacji wyborczej, które PiS zmajstrował nie mają posłużyć do tego, aby nawet gdy PiS wybory przegra to je... i tak wygra :)

milan220 | 22.03.2018 16:09

Wlosi gdyby zaaplikowali to pewnie by dostali , ale tego nie zrobili bo pewnie mieli by problemy z organizacja xD

Fan_Tulipan | 22.03.2018 16:22

Wolę EURO w Niemczech niż w "azjatyckiej" Turcji.
UEFA powinna ogólnie wypierdzielić z europejskiej organizacji azjatyckie federacje.
Nazbierało się ich już przynajmniej z pięć, a są słabe i nic nie wnoszą do europejskiej piłki oprócz dalekich i dzikich podróży, rozbudowanych grup, itd.

Asgaard | 22.03.2018 16:24

oby gosciu mial racje, bo juz bym wolal euro w chinach niz ta turjca czy inne... gorzej chyba tylko i wylacznie bylby to izrael..

Arjen1 | 22.03.2018 16:54

Sorry panowie ale wypier... z polityką stąd!

Cyklop Dwu Oki | 22.03.2018 17:09

Joker
Gdyby PO była dalej u władzy, to już nie było by tych bogatych spółek skarbu państwa o których piszesz, już dawno były by sprzedane za granicę np. (LOT) miał bankrutować za czasów PO, a teraz świetnie sobie radzi. Daleko mi do bycia Pisiorem, ale każda poprzednia władza obsadzala i każda następna, będzie obsadzać stanowiska tak jak robi to PIS ponieważ umożliwia im to Polskie Prawo. To jest cel każdej partii startującej w wyborach.
Co do telewizji to też każda poprzednia władza ja upolityczniala, natomiast nie aż w takim stopniu jak PiS.
A dlaczego?
Prosta odpowiedz, ponieważ PO miała przychylne pozostałe media w kraju i nie musiała tego robić aż w takim stopniu jak PiS
Co jest chyba zrozumiałe!
A tak na koniec to nie dajmy się wkręcać w sekty PO czy PiSu, bo mam wrażenie że jednym i drugim tylko o to chodzi.
Trzeba myśleć nie partyjnie, tylko zdroworozsądkowo.
Kluczowe sprawy w Polsce to prawa i przepisów tzn. Biurokracji a tego żadna partia nie zrobiła i nie chce zrobić, dlaczego?
Pomyśl! Tylko nie głową Pisiora czy Platwosa, tylko narmalnego Polaka chcącego uczciwie pracować, żyć na odpowiednim poziomie i nie chcącego być robionym w bambuko przez jakąkolwiek władzę panującą RP.

Krax | 22.03.2018 17:13

elmadrigal

Niemcy dla Polaka nie są atrakcyjne turystycznie, ale jeśli już chodzi o logistykę, to taki organizator Euro wiele by nam ułatwił.

Joker

Każda ekipa będzie obstawiała stanowiska spółek państwa "swoimi", tak było, jest i będzie, tutaj PIS nie będzie żadnym wyjątkiem. Tak samo jak TVP będzie zawsze działa na korzyść partii rządzącej i tutaj PiS nie różni się niczym od PO, propaganda jest na tym samym poziomie i śmiać mi się chce jak ktoś mówi, że wcześniej było inaczej, PO miała Kraśkę i Lisa, PiS ma Rachonia i Klarenbacha. Jedyna różnica jest taka, że za PO wszystkie telewizję były za partią rządzącą, bo miały z tego tytułu profity, a teraz korzysta głównie TVP, natomiast Polsat i przede wszystkim TVN dalej trzymają za swoimi i sieją propagandę nie mniejszą niż TVP. Mówisz o Królu Rydzyku, który korzysta i robi co chce, za PO Kulczyk robił to samo, a dokładniej to mówił politykom co mają mówić i robić. Za PO zostały nam drogi... przede wszystkim drogi, ale teraz buduje się tak samo, a może nawet i więcej, więc ten pozytyw jest mianownikiem wspólnym. I nie myśl czasami, że pisze to wszystko, bo jestem PiSowcem, broń Bożę! Ja po prostu chce pokazać, że te partie niczym się nie różnią, dosłownie niczym!!! Jeśli ktoś wybiera między PO a PiS, to po prostu wybiera to samo gówno, tylko w innym opakowaniu. I żadne krzyki, wyzwiska czy donoszenie na Polskę do Unii nic tu nie zmienią, ludzie wybrali taki rząd, więc dajmy im rządzić i miejmy nadzieję, że skończą tak samo jak PO i raz na zawsze te dwie partie znikną z politycznej mapy Polski. Oczywiście nie zachęcam nikogo do nie chodzenia na wybory, wręcz przeciwnie, trzeba chodzić, ale jeśli ktoś ma oddać głos na PO lub PiS, to może rzeczywiście powinien nie iść. Ale dosyć tej polityki, nie ten portal i nie czas na takie wywody hehe :)

Pozdro

AberTrainer | 22.03.2018 17:31

@Tulipan

UEFA nie może wywalić Turcji, bo Turcja jest krajem europejskim

borko | 22.03.2018 17:37

DFBart

Co Ty gościu wariujesz i wyzywasz od makaroniarzy. Mega wieśniacki wpis.
Proponuje dać ostrzeżenie temu użytkownikowi.

Szkoda, że tylko 2 kandydatury w tej sytuacji wybór wydaje się być oczywisty.
Ja widziałbym Euro na Bałkanach :)

Fan_Tulipan | 22.03.2018 17:39

@AberTrainer
Bardziej miałem na myśli: Azerbejdżan, Kazachstan, Izrael plus taki np. Cypr (wiem jest w UE).
Do tego takie kraje jak Gruzja, Armenia czy właśnie Turcja mają tyle wspólnego z Europą co ja z kosmosem.
Czy Turcja jest krajem europejskim? Zdecydowana część Turcji leży w Azji.

Adqu | 22.03.2018 19:04

Tyle, że blisko ale również chciałbym aby euro odbyło się we Włoszech.
Druga sprawa to lepiej dla imprezy jeśli nie trafi się mecz Niemcy-Turcja

Ragnarock20 | 22.03.2018 19:39

DFBart
Ale chodzący kompleks z ciebie. Żyj dalej w swoim kolorowym niemieckim świecie.

Ragnarock20 | 22.03.2018 19:41

I po pierwsze weź się w końcu naucz pisać po polsku bo tego się nie da czytać.

DFBart | 22.03.2018 19:49

@ragnarock20 kompleksy niby wzgledem czego? a to czemu tak pisze, to efekt tego ja widze wypociny takiego barana jak ty to az mi sie rece trzęsa. Niestety ale twoje wloskie mega panstwo jak narazie nie ma co sie mierzyc z niemiecka infrastruktura stadionową i dlatego to Niemcy doostali te mistrzowstwa wiec nie wiem kto tu ma jakies kompleksy

milan220 | 22.03.2018 20:10

Typie to oczywiste ze Niemcy maja lepsze stadiony i organizacje(bo Wlosi to troche leniwy narod) ale zrozum metoda dedukcji , ze wlasnie dlatego lepiej by bylo zeby oni dostali taka impreze , po to by te stadiony i infrastrukture polepszyc.Po to miedzy innymi sa takie imprezy , tak samo w Polsce i na Ukrainie przed dostaniem Euro bylo slabo ,w Brazylli i RPA przed mundialem tez nie bylo pieknych aren , a taka impreza umozliwila tym krajom to.Jesli wyedukujesz jak dziala mechanizm takich przedwsiezwiec to zrozumiesz.

DFBart | 22.03.2018 20:14

@milan220 ale z ciebie i z twojego kolegi hipokryci raz piszecie jaka ta serie a to potęga a teraz porownujesz włochów do biednych narodow tzn no wzglednie biednych jak Polska :) i do brazyli gdzie nie ma kasy :) a co tak niby mega wg was stabilne finansowo kluby waszej wloskiej megaligi nie potrafia zadbac o zbudowanie i zfinansowanie budowy stadiony z wlasnej kiszeni?

Tiberinus | 22.03.2018 20:21

@Fan_Tulipan

Tak, Turcja jest krajem europejskim, którego większa część leży na kontynencie azjatyckim. Tak jak Rosja zresztą.

"Do tego takie kraje jak Gruzja, Armenia czy właśnie Turcja mają tyle wspólnego z Europą co ja z kosmosem."

- zależy jaką Europę masz na myśli. Jeśli w pojęciu najwęższym to są to kraje tylko tzw Starej Europy, tzw "Zachód" w pojęciu którym Polska czy też bliźniacze kraje, jak Rosja, Ukraina, Białoruś, Słowacja się nie mieszczą, bo różnice w wielu sferach są widoczne.
W szerszym pojęciu to także Polska, kraje które weszły do UE razem z nami i po nas, lub też negocjują przyłączenie.
A w najszerszym i najbardziej "prawidłowym" to również państwa europejskie dalekie kulturowo, w tym Turcja czy Kazachstan. Ma to zresztą swoje uzasadnienie historyczne, bo Turcy byli w Europie obecni bardzo długo, czy to siedząc "u siebie" czy "na wyjeździe".
Podział nigdy nie będzie sztywny bo jak traktować wtedy Rosję np.?
Nie wyznacza go też sama przynależność do UE czy Schengen (Norwegia, Szwajcaria..), bardziej mentalność, charakter, geografia, architektura, także historia, polityka.
Kiedyś Maroko czy Egipt miały więcej wspólnego z Europą niż Polska, co z tego?
Zupełnie inną kwestią jest że ta zawsze "najbardziej europejska" część Europy traci ten pierwiastek i ten urok, który miała tylko ona, poprzez wyludnianie się i coraz bardziej konsumpcyjny, ale coraz mniej miejski czyli społeczny tryb życia. Obecnie dosięga to także Polski.
Nie można też stosować kryterium ustrojowego bo cała Europa, na czele z UE jest bardziej lub mniej socjalistyczna.
Tak samo trudno stosować kryterium tzw wartości europejskich, bo dziś nie są one wartościami nawet na Zachodzie, a u nas nigdy nie były.
Kiedyś w Polsce były fajne sondy, czy czujesz się Europejczykiem

@borko

Euro na Bałkanach byłoby pomysłem ciekawym, ale UEFA jest bardzo chciwa  a tamte państwa biedne. Ale ciekawe byłoby to o tyle, że zakładając brak wpadek dałoby to kopa tamtej turystyce na wiele lat. Znak że tam już wszędzie jest spokojnie.
Taki turniej musiałby się odbyć bez udziału Serbii, z którą każdy ma "kosę", a to niebezpieczny tygiel.
Żeby stadiony nie poszły na marne (jak np. ten w Lublanie zrobiony na Superpuchar) to wszyscy uczestnicy musieliby po Euro utworzyć jedną ligę.
Ale może kiedyś czegoś takiego doczekamy, czyli stolice jak Sarajevo, Lublana, Zagrzeb, Podgorica, Tirana, Skopje  parę mniej znanych perełek.

@Cyklop Dwu Oki

Dlatego należy uczciwie (!) sprywatyzować co się tylko da, i wszyscy będziemy bogatsi i zdrowsi.
Im mniej pieniędzy w budżecie tym więcej w kieszeni. Żadnych dofinansować sportu,stadionów
klubów, kultury, pomników, kościołów, urodzeń, żadnych obowiązkowych abonamentów, ubezpieczeń,  i innych grabieży w biały dzień.

@Krax

Niemcy nie są tak urokliwe jak Francja, czy Włochy, ale to że są nieatrakcyjne turystycznie to mit i stereotyp taki sam jak "Niemcy grają brzydko w piłkę" , co już zostało obalone przez kadrę najpierw Klinsmanna, potem Loewa, Bayern i Borussię. Natomiast niektórzy myślą wciąż, że Polska jest piękniejszym krajem od Niemiec, a tam same fabryki, wieżowce ze szkła i stali, autostrady i nic ciekawego ;)

Joker | 22.03.2018 20:43

Przecież ja wyraźnie napisałem, że nie popieram tych obecnych w sejmie partii, bo to jest żenada, to są ludzie którzy chcą się tylko uwłaszczyć na tym państwie... Zresztą SLD i pare innych partyjek poza parlamentem lepsze nie jest i własnie piszę iż dramatem jest, że nie ma kogo poprzeć, bo nie ma żadnej proobywatelskiej partii w tym kraju !

Ale z tym, że PiS ma tylko TVP i musiał z tej TV zrobić tak żenującą tube propagandową to przesadziliście... TV Trwam, Republika, Radio Maryja (tzw. Radio z Twarzą) i pełno prasy czy portali internetowych jak Do Rzeczy, W sieci i tego typu sprawy to mało ? Już nie wspomnę o tym jaką teraz kasę tam ładują z reklam spółek skarbu państwa w podziękowaniu za tą propagande...

A co do tego, że każda partia obsadza swoimi to zgoda... Problem polega na tym iż to jest patologia i nie można tego pisać na zasadzie, każdy tak robił, więc co PiS takiego złego robi... A może to iż powiela tą patologię, a wręcz ją umacnia... Do tej pory przynajmniej były jakieś konkursy na te stanowiska, a teraz ordynarnie bierze się gościa bez żadnych kwalifikacji tylko dlatego iż jest swój, to samo z tymi nagrodami dla ministrów, którzy są tak spracowani, a większość nie ma kompetencji nawet żeby być zwykłym urzędnikiem...

Mnie to boli, bo w Polsce zamiast coraz lepiej to jest coraz gorzej, a patologia się umacnia i ma się dobrze i tak od 89, a my dajemy się im dymać i jeszcze większość jest z tego zadowolona, ręce opadają...

Fan_Tulipan | 22.03.2018 20:47

@Tiberinus
"Tak, Turcja jest krajem europejskim, którego większa część leży na KONTYNENCIE AZJATYCKIM." Rewelacja. To nawet idiotycznie brzmi.
Ok. 97% terytorium Turcji leży geograficznie w Azji. Stolica Turcji Ankara jest miastem azjatyckim. Największe miasto Turcji Stambuł jest "rozkraczone" w części na Europie i w części na Azji. Kulturowo to również im bliżej do kultur poza europejskich. Czy będziemy brali kontekst Europy wąsko czy szeroko to geograficznie Turcja, to Azja.
EURO w Azji? Chyba wszystkie stadiony i mecze w Stambule, ponieważ pozostałe większe miasta leżą w tzw. Azji Mniejszej.

Rosji w to nie mieszam, ponieważ to specyficzny kraj, który dawno, dawno temu... położony był nawet na trzech kontynentach. Ale patrząc na organizację MŚ to odbędzie się ta impreza tylko w części europejskiej. Stolica Rosji geograficznie położona jest w Europie, itd.

Ragnarock20 | 22.03.2018 21:00

DFBart
No Włochy mają gorsze stadiony niż Niemcy. Przecież nie napisałem, że mają lepsze.
Nie wiem skąd się wzięły kompleksy. Może po tym jak 4 niemieckie kluby odpadły po batach, które dostały od klubów typu Crvena Zvezda, Domzale itd.
Ja tam uważam po prostu, że by było ciekawiej gdyby ten turniej odbył się w innym kraju i to wszystko. Niemcy mieli turniej 10 lat temu. Hiszpania, Włochy lub UK by sobie świetnie poradzili.

Tiberinus | 22.03.2018 21:09

@Joker

A w innych krajach europejskich miałbyś kogo poprzeć? Wszędzie byłbyś okradany, z tą różnicą że są kraje bogatsze i biedniejsze, a podział już dawno się wykrystalizował , wiadomo, historia, polityka, Pan Marshalla, koncerny i firmy o globalnym zasięgu, polityka walutowa..
Nie da się w obecnej rzeczywistości i ustroju tego odwrócić niezależnie czy rządzi PIS, PO, czy MPO. Dla mnie wielkiej różnicy nie ma.
Jedni ośmieszają nas bardziej, drudzy mniej, ale za granicą jest podobnie. Również nie masz wpływu na to wiele rzeczy o których powinieneś decydować tylko Ty i nikt inny, a na pewno nie jakiś cieć urzędnik czy jakiś poseł od siedmiu boleści.
Gdyby to było takie proste to wielu Polaków uważających się za ludzi wolnych  dorosłych, by wyjechało do za granicę, tam gdzie nie będą okradani i nikt im nie będzie mówił jak mają żyć,
a jednak wyjeżdżają głównie dlatego, że za granicą więcej płacą za prace fizyczną.
Podaj mi jakiś normalne państwo, gdzie włada się jakimś normalnym językiem, fajnie się żyje, sprawnie prowadzi działalność, to zacznę się uczyć i za 5 lat wyślę Ci stamtąd pocztówkę.
Wszystkie państwa UE są skażone ideologią komuszą
Patologią TVP jest sam fakt że istnieje. Nie rozumiem po co w ogóle kogoś "popierać'. Żeby kogoś popierać, najpierw wypadałoby kogoś znać, no i żeby ten popierany działał tyko w regionie który zna. Potem wypadałoby, żeby on miał swobodę działania, a nie ma w systemie partyjnym żadnej, i na końcu żeby można było jego pracę zweryfikować, żeby ewentualnie wybrać go jeszcze raz.

milan220 | 22.03.2018 21:13

DfBart
Jak widac twoj wiek idzie w parze z lekkim uposledzeniem , co jednoznacznie bazuje na obraz twojej osoby jako niespelna rozumu.Piszesz o "waszej lidze" jakbym ja mial z nia cos wspolnego i byl z nia zwiazany , a tak na prawde zwisa mi to ,czlowieku niezle masz nasrane w bani.I odpowiadajac na pytanie dlaczego kluby nie moga zbudowac wlasnych stadionow , to jest cos takiego jak brutalna biurokracja (czyli cos o czym w twojej szkole nie ucza ) , a w Italli jest jeszcze gorzej niz w Polsce(mafie,itp) , mozesz popytac kibicow Romy , dlaczego wciaz nie rozpoczela sie budowa nowego stadionu.

bundes | 22.03.2018 21:17

Ragnarock Ty akurat byś wybrał wszystkich byle nie Niemców bo za każdym razem pokazujesz jakie masz kompleksy związane z BL. Włosi, Hiszpanie czy UK na bank tez by sobie swietnie poradzili ale dla mnie większe szanse pojechac do Niemiec na mecz wiec najbardziej bym sie ucieszył z tego kierunku.

Krax | 22.03.2018 21:57

Tiberinus

Może źle się wyraziłem, Niemcy po prostu bardzo przypominają Polskę pod wieloma względami, np. jeśli chodzi o klimat, przyrodę czy choćby zabytki (zamki, katedry itp), natomiast taka Hiszpania czy Włochy to jednak zupełnie inna kultura/klimat.
A same Niemcy jako kraj są bardzo ładne i ciekawe, mieszkałem/pracowałem na Bawarii i widoki były tam przepiękne.

Tiberinus | 22.03.2018 22:12

@Fan_Tulipan

Wystarczy, że część państwa leży na kontynencie europejskim, żeby można je było uważać za europejskie.Czy się nam to podoba czy nie. Tym bardziej że łapie się tu część najwaniejszego miasta Turcji, które miało też spore znaczenie w dziejach Europy, czy jako Konstantynopol, czy jako Stambuł.
Żeby było zabawniej największe europejskie miasto to właśnie Stambuł.
W ogóle granice między kontynentami europejskim, azjatyckim i afrykańskim są wytyczone w sposób sztuczny. Biorąc pod uwagę związki z Europą (jej sercem), i całą historię basenu śródziemnomorskiego, to niewiele brakowało żeby był w całości europejski. Zresztą szkoda, bo
przemawia za tym historia i cywilizacja. Nie znam genezy nazwy Azja Mniejsza, ale prawdopodobnie wpływ na takową mógł być fakt że to półwysep; pewnie i kształt. Natomiast cały obszar śródziemnomorski i czarnomorski, zawsze był obiektem działań Europejczyków.
Podział między Europą a Azją zawsze wzbudzał kontrowersje, np. gdzie zaliczyć Kaukaz,
dla mnie Gruzja, Armenia i Azerbejdżan niesłusznie znalazły się po "tamtej" stronie, a znalazły się właśnie przez niefortunne nazwanie półwyspu i zaliczenie go do Azji, bo nie wiem dlaczego np. Gruzja, zamykając morze europejskiej Bułgarii, Rumunii, Rosji i Turcji, sama miałaby być azjatycka. Zresztą tam się tego nie czuje. Płynąc do Poti czy Batumi nie myśli się że to Azja, to drugie miasto Polakom kojarzy się mniej więcej jak Bułgaria. Nie wspominając o Baku ("Przedwiośnie").

@adqu

"duga sprawa to lepiej dla imprezy jeśli nie trafi się mecz Niemcy-Turcja"

Bodajże na Euro 2008 i to w meczu o finał w Austrii (bądź w Szwajcarii, nie pamiętam, ale tu i tam jest mnóstwo Turków) Niemcy spotkały się z Turcją i się Euro nie zawaliło.

@Krax

No muszą przypominać, skoro najładniejsze w Polsce miejsca zbudowali Niemcy (i się postarali, myśląc że budują dla siebie) heh, szkoda że nie zbudowali więcej, mielibyśmy miasta europejskie.
Powiem szczerze, jako pochodzący zza drugiej strony Wisły, wielokrotnie będąc we Wrocławiu czy Gdańsku miałem to odczucie "wow"

Joker | 22.03.2018 23:25

Tiberinus
Kanada, Szwajcaria czy Norwegia to są stosunkowko normalne państwa, w których jest rzeczywista wolność, są pewne mechanizmy które ograniczają wszelkie patologie związane z władzą... Nigdzie nie może być idealnie, ale powiedzmy sobie szczerze Polska standardami zamiast powoli równać do zachodu to zaczynamy równać do Rosji, Białorusi czy maks Bułgarii i Rumunii, a mnie takie kierunki nie interesują... Wpływ kościoła na władzę też jest zbyt duży zwłaszcza jak na podobne świeckie państwo, w takich Czechach dawno się ich pozbyli i z budżetu nie idą setki milionów na uzurpatorów z Watykanu...

Ale powiedzmy sobie szczerze, daliśmy jako obywatele na to co się u nas dzieje ciche przyzwolenie... Nie ma u nas społeczeństwa obywatelskiego, bo większość patrzy tylko na siebie i na to, żeby starczyło do pierwszego (to akurat zasługa władz od 89 roku), a nie zajmować się tym, że zaraz system sądownictwa będzie uzależniony od jednej słusznej władzy, a trójpodział władzy który jest jedną z podstaw demokracji będzie już tylko na papierze... Skonfliktuj się prawnie z jakimś pisowcem i jest po Tobie, nie masz szans na wygranie z nimi w ich sądach, które póki co są jeszcze w miarę niezależne ale ciekawe jak długo, bo dobra zmiana postępuje jak choroba nowotworowa... Smutne to, ale każda władza po 89 jest coraz gorsza i bardziej bezczelna, strach pomyśleć kto będzie następny...

Tiberinus | 23.03.2018 00:26

@Joker

Akurat Kanada (poza Europą) czy Norwegia to klimat który najmniej mi leży. Poza tym w tej drugiej byłem wiele razy i tam też dzieje się coraz gorzej, jak w całej Skandynawii. Po prostu przejadają swoje bogactwo które kiedyś swoją normalnością i wskutek wydarzeń historycznych wywalczyli.
Cała Europa idzie w fatalną stronę i to martwi bo jestem fanem właśnie tego kontynentu.
Nie dlatego, że żyje w Polsce , która z Europą nie ma wiele wspólnego, ale właśnie na przeszłość, której pomniki wciąż są widoczne. Można powiedzieć, jak to się zwykło "super kraje, tylko ludzie k...." Bo tak głosują. Od szczebla parlamentarnego, po samorządowy. Dużo czasu spędzam w podróży i muszę powiedzieć, że nie ma nic gorszego od raku ludzi. Wszędzie puste rynki, kawiarnie, skwery, ogrodzone osiedla (w tym szybko dogoniliśmy Europę i obecnie brylujemy, nie da się normalnie przejść). Zdziczenie poprzez grillowanie poza miastem, gdzie każdy marzy się wynieść, a miastach zostaje biedota a biedota rodzi patologię. W miastach są urzędy w których się głosuje itd.
To ciche przyzwolenie o którym piszesz, jest owocem demokracji, której obecne formy są nie do zaakceptowania przez wolnych ludzi. Jeśli ktoś kto ma większość może przegłosować, że coś niezgodnego z prawem jest ok, coś ok jest bezprawne, lub stworzyć takie prawo jakie mu pasuje do sytuacji i własnych celów i poglądów, to ja w to nie wchodzę.
Nie głosuję - nie narzekam. Jeśli ktoś kto wydaje publiczne pieniądze na stadion w prezencie dla klubu x, albo na jakiś pomnik, czy klubik, to ja takim osobom nie udzieliłbym pierwszej pomocy.
Jeśli już bawić się w demokrację, to powinniśmy wybierać po jednej osobie do władz lokalnych (one niech sobie dobiorą wąską kadrę współpracowników - fachowców, jeżeli będą marzyć o reelekcji), po jednej osobie z każdej partii do sejmu (dużo niższy próg), senat zburzyć. I tak o wszystkim w państwie decydują szefowie partii politycznych więc nie ma potrzeby łożyć na ich członków. Dać m do dyspozycji pewien budżet, niech sobie zatrudnią odpowiednią liczbę pracowników i doradców i się rozliczają z efektów, które są często mierzalne. Bo niektóre nie są. Chętnie wziąłbym udział w głosowaniu na naczelnika państwa (premiera, kanclerza, jak go zwał tak zwał). Może by wystartowało 15-20 ludzi polityki, nauki, biznesu, wśród których mógłbym kogoś "poprzeć", ale na pewno nie na jakiegoś ciecia z dobrym numerem na liście wyborczej którego wciągnął tam szef partii, czasem nawet nie wiedząc kto to jest, bo jedynym wymogiem jest bezwzględne posłuszeństwo wodzowi. Dla mnie to zabawa dla motłochu, jak tańce z gwiazdami, idole i inne reality-show, zakończone wieczorem wyborczym. Szkoda na to czasu. Nie rozumiem jak dorośli ludzie, często z jakimiś tytułami naukowymi, mogą się tym czymś podniecać, czcić jakąś partię, nie wspominając już  tych którzy robią to na zasadzie wolontariatu, bo w ramach tego lepiej żeby posprzątali ulice, zamiast śmiecić.
Ten system jest stworzony żeby móc kraść, a jeśli można kraść i wydawać cudze, to się kradnie i wydaje cudze.

Fan_Tulipan | 23.03.2018 08:07

@Tiberinus

Wymieniliśmy poglądy. Ja będę obstawał przy swoim zdaniu, Ty przy swoim. Nie rozwikłamy tego.

Piłkarskie konfederacje regionalne, które organizują kontynentalne rozgrywki krajowe i klubowe zrzeszają związki piłkarskie wg regionu (geograficznie). Ze znanych mi odstępstw to Izrael (względy polityczne) i Australia (bardziej "widzi mi się" niż konkretne przesłanki).
Izrael niech sobie pogra w rozgrywkach pod egidą np. CAF, a nie UEFA. Azerbejdżan jako państwo azjatyckie w AFC (Azjatycka Futbolowa Konfederacja) razem z Kazachstanem (państwo, którego 88% powierzchni leży w Azji). Wszyscy się pchają do Europy, która i tak ma mnóstwo związków piłkarskich. 3/4 klubów ligi tureckiej również ma swoje siedziby w miastach azjatyckich ale to już inna historia, ponieważ kluby ze Satmbułu odcisnęły ślad w historii europejskich pucharów. Co nie zmienia faktu, że właściwiej Turcję można określić jako "kraj azjatycki, którego niewielka część leży na kontynencie europejskim".

Pozdrawiam

antekkimono | 23.03.2018 13:37

http://gstyperzy.blogspot.nl/ - Mają dzisiaj SPECJALNĄ PROMOCJĘ NA TYPY! Trafiają non stop kursy nawet po 100 i dają zdjęcia kuponów prosto z monitora! POLECAM BO ZAROBILEM Z NIMI JUZ 2500zł przez 4 dni!

xsz23 | 23.03.2018 14:57

Tiberinus

TURCJA NIE JEST państwem europejskim!!!
Każdemu kto twierdzi inaczej brak elementarnej wiedzy.
Z geograficznego pkt widzenia:
97% powierzchni Turcji znajduje się w Azji, w Europie ledwie 3%.

Następnie: cywilizacyjnie, kulturowo jak również historycznie Turcja jest w 100% państwem azjatyckim, a Turcy azjatycką grupą etniczną!!! Turcja ma tyle wspólnego z Europą co Iran (zresztą Turcji do Iranu pod każdym względem, prócz geografii, znacznie bliżej niż do Europy).

Dlatego też Turcja nie powinna należeć do UEFA i nie powinna być brana pod uwagę przy organizacji EURO czy finałów europejskich rozgrywek jak LM czy LE. Proste

LeonSezonowiec | 24.03.2018 17:18

Turcja jest państwem europejskim, tak samo jak Rosja!
W Europie są różne kultury, naleciałości i stopnie cywilizacji.
To tak jakby Francuz powiedział, że Mołdawia nie jest państwem europejskim.



ligaeuropejska.goal.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy